تور مجازی موزه خراسان

خانه » Portfolio » تور مجازی موزه خراسان
تور مجازی موزه خراسان1401/10/12 9:25:22

Project Description

تور مجازی موزه خراسان به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری در فضای مجازی توسط استودیو اسپین تهیه و طراحی گردید. موزه بزرگ خراسان به‌عنوان یکی از جالب‌ترین مکان های دیدنی مشهد، با زیر بنایی نزدیک به ۱۸۰۰۰ متر مربع در مجموعه فرهنگی تفریحی کوهسنگی واقع شده است. طراحان موزه بزرگ خراسان رضوی با الهام از نقشه و طرح بنای هارونیه و عمارت خورشید ساختمان موزه بزرگ خراسان رضوی را آغاز کردند. ساختمان این موزه در ۱۲ طبقه ساخته شده است. موزه بزرگ خراسان دارای ۶ قسمت (سالن موزه، سالن نمایشگاهی و موزه‌ای، کتابخانه تخصصی، سالن اجتماعات، آزمایشگاه حفاظت و مرمت اشیای تاریخی و تزئینات تاریخی، مخزن نگهداری اشیای منقول تاریخی و تزیینات معماری) است.

 

تور مجازی موزه خراسان

 

لزوم موزه بزرگ و جامع متناسب با شأن و شکوه خراسان بزرگ را اندیشمندان و فرهیختگان خراسانی پیش از انقلاب، احساس کرده و در سال ۱۳۵۶ پیشنهاد داده بودند؛ اما شرایط انقلاب و تداوم جنگ تحمیلی مانع از تحقق آن شد. در سال ۱۳۷۱ مجدداً ایده موزه بزرگ خراسان مطرح و این بار طرح پیشنهادی آن به مسابقه گذاشته شد و از میان طرح های متعدد و متنوع، طرحی که روانشـاد دکتر محمدامین میرفندرسکی با الهام از بنای عمارت خورشید کلات نادر ترسیم کرده بود توسط هیئت داوران برگزیده شد و طی مذاکرات و توافقات صورت گرفته با شهرداری مشهد ۴۹۰۰ مترمربع زمین از اراضی بوستان کوهسنگی برای ساخت موزه در اختیار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گذاشته شد و در نیمه دوم سال ۱۳۸۲ کلنگ موزه بزرگ در آن محل به زمین زده شد.

 

تور مجازی موزه خراسان

 

تور مجازی موزه خراسان با هدف دعوت کاربران به دیدن این موزه زیبا به صورت مختصر در فضای مجازی توسط استودیو اسپین به سفارش شهرداری مشهد تهیه و طراحی گردید. این بازدید مجازی که به صورت تعاملی با تکنیک تورلیدر تولید شده است میتواند به کاربر اطلاعات بسیار کاملی از موزه بزرگ خراسان ارائه دهد. تور مجازی موزه یکی از بهترین راه ها جهت معرفی مجموعه به گردشگران ملی و بین المللی در این سال ها بوده است.

مشاهده تور مجازی مشهد 

برای بازدید از تور مجازی موزه خراسان از لینک زیر وارد شوید:

ورود به تور مجازی