هویت بصری کافه بستنی جام جم

//هویت بصری کافه بستنی جام جم
هویت بصری کافه بستنی جام جم1401/11/1 10:42:01

Project Description

هویت بصری کافه بستنی جام جم به سفارش آقایان ولی نژاد و حاجی زاده، مالکان این کافه بستنی دوست داشتنی و زیبا در شهر طرقبه در زمستان سال 1401 توسط دپارتمان طراحی گرافیک استودیو اسپین انجام شد. هویت بصری این مجموعه شامل طراحی لوگو، انتخاب رنگ های غالب در دیزاین، طراحی ست اداری، طراحی و ساخت لیوان و ست بیرون‌بر مجموعه و ساخت سایر اقلام مورد نیاز این مجموعه.

هویت بصری کافه بستنی جام جم

ابتدا برای طراحی لوگوی این مجموعه مهم ترین المان یعنی “بستنی” را مورد توجه قرار دادیم و در اتودهای اولیه از اسکوپ‌های بستنی برای کمپوزیسیون کلی لوگو الهام گرفتیم. پس از طراحی کانسپت اولیه و مشورت با مشتری، طرح لوگو نهایی و در دو رنگ برای کارفرما پرزنت شد. نام لوگو با استفاده از فرم دایره و خطوط منحنی و تو پُر که از اسکوپ های بستنی الهام گرفته شده که حسی مدرن و متفاوت را به مخاطب القا می کند.

 

هویت بصری کافه بستنی جام جم

دو رنگ نارنجی و رنگ سرمه ای برای طراحی هویت بصری این مجموعه استفاده کردیم. که نارنجی نماد نوآوری و تحرک است و در تضاد با رنگ رنگ سرمه ای که حس اعتماد و آسودگی را القا میکند پیوستگی خوبی با فضای مدرن مجموعه دارد. برای انتخاب فونت طبق رایزنی هایی که با مجموعه کافه بستنی جام جم انجام شد تمایل این مجموعه برای استفاده از فونت های فانتزی مد نظر قرار گرفت و در منوها و سایر المان های تولیدی مجموعه از همین فونت استفاده شد.

هویت بصری کافه بستنی جام جم

 

در مبحث طراحی و ساخت ظروف بیرون بر مجموعه، طبق صحبت های کارفرما موارد استفاده از این ظروف جهت اسپرسو، لاته، بطری آب میوه بیرون بر و لیبل های آن مورد بررسی قرار گرفت و برای هر کدام طراحی خاص آن انجام شد تا ضمن برقراری کامل هویت بصری مجموعه، ارتباط خوبی نیز از جنبه طراحی و دیزاین با مشتری برقرار کند. ازین رو پک بیرون بر مجموعه کافه بستنی جام جم به شرح زیر طراحی و تهیه شد :

 

هویت بصری کافه بستنی جام جم