Project Description
این روزها بخش زیادی از پروژه های طراحی گرافیک پشت میز کامپیوتر انجام میگیرد.اما برای ما ایجاد حس و درک متفاوت در مخاطب از طریق اجرای پروژه به صورت حقیقی اهمیت بسیاری دارد،ضمن این که برای خود ما هم کار و خلق اثر به صورت واقعی لذت فراوانی دارد.
موضوع اصلی در طراحی هویت بصری، ایجاد ساختار منسجم و همگون از طریق درک فضای مناسب رویداد موجود است. به عنوان مثال در پروژه نوروزی شهرداری طرقبه این ارتباط از طریق ایجاد فرم و رنگ برای مخاطب ملموس شده است . به طوری که در اولین نگاه رنگ آبی آرامش بخش موجود در بسته بندی و پاکت محصولات حس خوبی را به مخاطب القا می کند.
بعد از آن تدوین شعار تبلیغاتی و اجرای آن به فراخور موضوعات و چالش های مختلف پیش روی شهر طرقبه به عنوان یک شهر توریستی ملی ، در اولویت کار قرار گرفت.
پس از آن نوبت به راهنمای نوروزی شهر طرقبه میرسد،در اولین نگاه تصویر سازی های موجود در روی جلد کتاب،مخاطب را با حال و هوای یک شهر ییلاقی ، گردشگری و توریستی آشنا میکند.برای طراحی جلد این کاتالوگ از “تکه چسبانی” یا “کلاژ” استفاده شده است.
برای این کار پس از طراحی اسکیس و تایید آن توسط کارفرما به سراغ کاغذهای رنگی مناسب برای تهیه طرح رفتیم.تونالیته های مختلف رنگ سبز برای بیان وجوه طبیعی شهر به فراخور در جای جای جلد استفاده شده است.پس از طراحی آبجکت ها به سراغ جداسازی آنها از مقواهای رنگی و قرار دادن آنها در قاب های مختلف تصویر رفتیم.برای ایجاد فرمی حدودا بعد دار مجبور شدیم از دولایه مقوا استفاده کنیم که کار چسباندن آبجکت ها به سطح را دشوار میکرد.
پس از اجرای ماکت، نوبت به عکاسی از طرح کلی کار برای ایجاد طرح جلد میرسید.فرم کلی کار به وسیله چسب و مفتول های سیمی به هر دو لایه سفت شده بود تا موقع عکاسی شاکله کار حفظ شود.
بعد از اتمام طراحی جلد و صفحه آرایی ، اقلام نوروزی در جلسه ای مشترک با ستاد استقبال از بهار شهرداری طرقبه مورد تایید قرار گرفت و پس از چاپ در ایستگاه های راهنمای مسافر شهر طرقبه توزیع شد.