مدیریت شبکه های اجتماعی هتل آپارتمان حیات شرق

//مدیریت شبکه های اجتماعی هتل آپارتمان حیات شرق
مدیریت شبکه های اجتماعی هتل آپارتمان حیات شرق1399/5/20 4:54:39

Project Description

هتل آپارتمان حیات شرق که در سال 1394 در خیابان نواب صفوی افتتاح شده است، یکی از بزرگترین و مدرن‎ترین هتل آپارتمان‎های مشهد می باشد.

هتل آپارتمان حیات شرق که در سال 1394 در خیابان نواب صفوی افتتاح شده است، یکی از بزرگترین و مدرن‎ترین هتل آپارتمان‎های مشهد می باشد.این هتل با 12 طبقه و 4 بلوک اقامتی که شامل 332 اتاق است، بزرگترین هتل آپارتمان کشور می‎باشد.برای کسب اطلاعات بیشتراین مقاله(مدیریت شبکه های اجتماعی هتل آپارتمان حیات شرق) را دنبال کنید .

طراحی گرافیک و ایجاد هویت بصری واحد در تمامی شبکه های اجتماعی

اولین چیزی که مخاطب در اولین بازدید از شبکه های اجتماعی یک مجموعه خواهید دید، گرافیک و نمای کلی پیج خواهد بود. نظام مند و شکیل بودن تمامی ارکان شبکه های اجتماعی برای بسیاری از کاربران حائز اهمیت است.بنابراین در ابتدای روند مدیریت شبکه‎های جتماعی هتل آپارتمان حیات شرق، با توجه به هویت بصری هتل و استفاده از المان‎های بکار رفته در دیزان و طراحی این هتل، سعی در طراحی هویت بصری با استفاده درست وبه جا از رنگ سازمانی مجموعه و ایجاد نمایی زیبا در کلیت پیج شد.

مدیریت شبکه های اجتماعی هتل آپارتمان حیات شرق

طراحی کاور هایلایت‎های متناسب با گرافیک کلی پیج، ایجاد پست‎های شاخص به منظور ایجاد ارتباط موثر با کاربران و انتقال هدف اصلی پیج در اولین نگاه به کاربر نیز در این مرحله انجام شد.ایجاد تم یکسان در تمامی پلتفرم های موجود و یکسان سازی تمامی پیج ها به لحاظ ظاهر بصری و هویت نیز انجام گردید.

انتخاب پلتفرم مناسب رسانه‌های اجتماعی

در فرآیند مدیریت شبکه‎های اجتماعی یکی از مهمترین اصول قبل از آغاز فعالیت، انتخاب پلتفرم مناسب برای فعالیت، با توجه به محصول ارایه شده و مشتری است.با توجه به اینکه اینستاگرام یکی از محبوب ترین رسانه‎های کشور ماست فعالیت پر رنگ در این پلتفرم جزو اصلی ترین وظایف دیجیتال مارکتینگ است. علاوه بر آن با توجه به تمایل بیشتر زائرین عرب زبان به فیسبوک فعالیت در این رسانه نیز برای بهتر دیده شدن لازم و ضروری بود و طراحی پیج فیسبوک نیز همگام با اینستاگرام انجام شد. علاوه بر آن برای ارتباط با سایر مشتریان که در پلتفرم های دیگر فعال هستند حضور در تلگرام، آپارات و یوتوب هم برای این هتل انجام شد.

 

شناسایی مخاطبان و تدوین استراتژی

کسب و کارهای هوشمند، مخاطب خود را به درستی شناسایی کرده و سعی در ایجاد محتوایی ارزشمند با استفاده از شناسایی نیازهای مشتری میکند. افرادی که به پیج هتل مراجعه میکنند قاعدتا به دنبال شناسایی و مقایسه این هتل با سایر هتل های مشابه هستند تا بتواند برای اقاامت خود بهترین گزینه را انتخاب کنند. بنابراین بایستی امکانات هتل به گونه ای واقعی و به دور از اغراق به آنها معرفی گردد و مزیت رقابتی هتل نیز به آنها نشان داده شود. در پیج هتل سعی شد تا تمامی امکانات هتل به منظور دسترسی آسان کاربران در هایلایت های پیج اینستاگرام قرار گیرد و در پست هایی شاخص به بازدیدکنندگان نمایش داده شود. در مرحله دوم سعی در شناسایی کلمه کلیدی مناسب شد تا بتوان با برنامه ریزی های بلند مدت در جستجوهای کاربران شانس بیشتری در دیده شدن داشته باشیم.

مدیریت شبکه های اجتماعی هتل آپارتمان حیات شرق

تولید محتوای خلاقانه و هوشمندانه

در این بخش از مدیریت شبکه های اجتماعی شما بایستی با شناخت دقیق از پلتفرم هدف و همچنین مخاطبان خود بهترین نوع محتوا برای شبکه‌ی اجتماعی خود را تولید کنید.محتوای تولید شده بایستی علاوه بر انتقال هدف استراتژیک شما از پست برای کابران نیز کاربردی باشد تا توسط آنها بازدید شود. ایجاد محتوایی که برای دو طرف سودی به همراه داشته باشد و برای کاربران جذابیت داشته باشد بسیار ارزشمند خواهد بود. ایجاد جذابیت های گرافیکی پست ها، استفاده از عکس های مناسب و استاندارد و ایجاد سرگرمی برای کاربران از راه های ایجاد پست های خلاقانه است. از این رو استودیو اسپین با تولید ویدیوهای خلاقانه و کاربردی برای بخش های مختلف هتل آپارتمان حیات شرق از جمله کافی شاپ، روم سرویس، لاندری و … توانست تا به بهترین نحو مخاطب را با فرآیند انجام کار در هتل حیات آشنا کند.این مهم تنها با تهیه عکس های خلاقانه، استفاده از گرافیک جذاب برای پست ها و طراحی تصویرسازیهای منحصر بفرد اتفاق می افتد.

مدیریت شبکه های اجتماعی هتل آپارتمان حیات شرق

ارتباط مداوم و موثر با مخاطبان و بهبود نرخ تعاملات

مدیریت شبکه های اجتماعی باید به گونه ای باشد که کاربران احساس نکنند که شما ربات هستید و ارتباطی پویا را با پیج داشته باشند.پاسخگویی سریع به دایرکت ها کامنت ها، رصد و شناسایی مخاطبان هدف و سعی در پیشی گرفتن از سایر رقبا در این مرحله صورت گرفت. نظرسنجی های مداوم از کابران به منظور تولید محتوای مناسب و درج استوری های روزانه به منظور ارتباط مداوم با کاربران این ارتباط دو طرفه را پررنگ تر کرد. ساخت این ارتباط موثر باعث افزایش نرخ بازدیدکنندگان پیج و افزایش تعاملات با مخاطبان نیز گردید.

راه اندازی و اجرای کمپین های تبلیغاتی و مسابقات

تعداد بازدید ها و دنبال کنندگان معیار خیلی مناسبی برای سنجش ارزش شبکه اجتماعی نیست. بلکه تعداد تعاملات و نرخ مشارکت بالا نشان دهنده موفقیت یک شبکه اجتماعی است.اجرای مسابقات ساده در پیج و درخواست از کابران برای شرکت در آن علاوه بر ایجاد جذابیت در پیج نرخ مشارکت کاربران شما را نیز بالا خواهد برد. برگزاری مسابقات با جوایزی که به نوعی خدمت یا کالای شما را نیز تبلیغ کند، انتخاب بسیار هوشمندانه ایست.در هتل آپارتمان حیات شرق نیز با برگزاری مسابقه رستوران و درخواست از کاربران برای تگ کردن دیگران نرخ مشارکت در یک روز بسیار افزایش یافت.مهمترین اصل در برگزاری مسابقات انتشار اسامی برندگان و اثبات اهدای جوایز به برندگان است تا اعتمادسازی بهتری با مخاطبانتان انجام شود. انتشار عکس هایی از برندگان مسابقه در هنگام دریافت جوایز بهترین نوع نمایش حسن نیت شماست.اجرای مسابقه و اهدای جوایز به مخاطبان شبکه‌های اجتماعی، علاوه بر افزایش علاقه‌مندی مخاطبان موجود، شانس جذب مخاطبان جدید را نیز افزایش می‌دهد.

مدیریت شبکه های اجتماعی هتل آپارتمان حیات شرق

آنالیز تخصصی محتوا و ارایه گزارش

در این بخش که به صورت روزانه،هفتگی و ماهانه صورت میگرفت به آنالیز و بررسی داده های مختلف توسط متخصصین این بخش پرداخته میشد. به عنوان مثال پس از برگزاری مسابقه آنالیز نرخ مشارکت، افزایش بازدیدکننده و دنبال کننده در کوتاه ترین زمان ممکن اتفاق می افتاد و نتایج به کارفرما به صورت مکتوب ارایه میشد.

مدیریت شبکه های اجتماعی هتل آپارتمان حیات شرق