چه چیز یک لوگو خوب را می سازد؟ یک نشانه(لوگو) خوب، متمایز، مناسب، عملی، گرافیکی، در فرم و طراحی ساده است و پیام مورد نظر را به مخاطب منتقل می کند.
پنج اصل وجود دارد که با پیروی از آن اطمینان حاصل می شود که لوگوی شما همین صورت خواهد بود…
یک لوگو خوب:
– ساده
– به یاد ماندنی
– عدم وابستگی به زمان
– تطبیق پذیر
– شایستگی
سادگی:
یک لوگو ساده به راحتی شناخته میشود و تطبیق پذیری بسیار بالایی دارد و به یادماندنی خواهد بود. لوگو های خوب دارای شاخصه های منحصر به فرد و به دور از پیچیدگی های خاص هستند.
به یاد ماندنی:
پس از اطمینان از اصل ساده بودن لوگو، باید در نظر داشته باشیم که لوگو باید در ذهن ماندگار باشد. لوگویی در ذهن ماندگار خواهد بود که ضمن داشتن دیزاین ساده از ترکیب بندی مناسبی نیز برخوردار باشد.
عدم وابستگی به زمان:
یک لوگو خوب باید وابسته به زمان نباشد یا به نوعی نامحدود باشد – به این معنی است که پس از گذشت سال ها همچنان موثر، در خور و قابل ارایه باشد. آیا لوگویی که شما طراحی کردیدا هنوز پس گذشت ۱۰، ۲۰ یا ۵۰ سال همچنان موثر خواهد بود؟
احتمالا بهترین نمونه از یک لوگوی غیر وابسته به زمان، کوکا کولا است … اگر آن را با آرم پپسی زیر مقایسه کنید، می توانید ببینید که چطور می شود یک لوگوی بی نظیر ایجاد کرد. توجه داشته باشید که چگونه لوگو کوکا کولا از سال ۱۸۸۵ به سختی تغییر کرده است. این طراحی بی انتها است…
تطبیق پذیر:
آرم موثر باید قادر به استفاده در انواع رسانه ها و برنامه های کاربردی باشد. یک لوگو خوب باید کارآمد باشد. به همین دلیل یک لوگو باید در قالب بردار(vector) طراحی شود تا اطمینان حاصل شود که می توان آن را به هر اندازه ای استفاده کرد. لوگو باید بتواند هر دو در فرمت های افقی و عمودی کار کند.
از خود بپرسید آیا لوگو همچنان موثر است اگر:
– به صورت رنگی پرینت شود؟
– اگر اندازه تمبر پستی چاپ شود؟
– اگر در اندازه بیلبورد چاپ شود؟
شایسنگی:
چگونه لوگو باید برای هدف مورد نظر مناسب باشد؟.به عنوان مثال، اگر شما یک لوگو برای یک فروشگاه اسباب بازی های کودکان طراحی می کنید، باید از یک فونت و طرح رنگی کودکانه استفاده کنیدکه مسلما این طرح برای یک شرکت حقوقی مناسب نیست.
همچنین مهم است بدانید که لوگو نیازی به نشان دادن چیزی که کسب و کار به عنوان یک سرویس ارائه می دهد نیست. یعنی در طراحی آرم خودرو نیازی به نشان دادن اتومبیل نیست، آرم های کامپیوتری نیازی به نشان دادن کامپیوتر ندارند. آرم هارلی دیویدسون یک موتور سیکلت نیست و آرم نوکیا تلفن همراه نیز نیست. لوگو صرفا برای شناسایی است.
برای شناحت بیشتر این موضوع لطفا مقاله پنجاه برند برتر را ببینید.
تهیه و تنظیم:استودیو اسپین | تهیه و طراحی تور های مجازی
کپی با ذکر منبع بلامانع می باشد.
درج دیدگاه