چطور یک اینستاگرام حرفه ای داشته باشیم؟

///چطور یک اینستاگرام حرفه ای داشته باشیم؟

چطور یک اینستاگرام حرفه ای داشته باشیم؟

چطور یک اینستاگرام حرفه ای داشته باشیم؟

امروز تقریبا همه ما میدانیم که می‎شود از اینستاگرام درآمد کسب کرد و هرکدام چند نفری از اطرافیان می‎شناسیم که این کار را انجام میدهند!سوال این است که اگر این امکان وجود دارد، چرا شما این کار را انجام ندهید ؟!برای داشتن یک  اینستاگرام حرفه ای  و درجه یک، چند راهکار ساده وجود دارد که کافیست آنها را رعایت کنیم.آن وقت ما هم می‎توانیم از این شبکه اجتماعی استفاده حرفه ای ببریم. در این مقاله تعدادی از این راهکار ها را بررسی می‎کنیم

1.نام کاربری منحصر به خود را انتخاب کنید.

نام کاربری اولین موردی است که سایر کاربران یا مشتریان شما با آن مواجه میشوند و به آن توجه می‎کنند و یا ممکن است برای چاپ روی کارت ویزیت و معرفی صفحه خود از آن استفاده کنید. پس درست مثل لباس مناسبی که برای جلسات کاری خود به تن می‎کنید، نام پیج اینستاگرام شما نیز باید برازنده باشد.اولین قدم برای داشتن یک اینستاگرام درجه یک، داشتن همین نام کاربری مناسب و خاص، و در عین حال ساده است.اگر اسم مورد نظر شما قبلا استفاده شده است، می‎توانید از پسوند هایی مثل دامنه سایت یا موارد مشابه استفاده کنید.مثلا اگر saraakbari قبلا استفاده شده ، می‎توانید از saraakbaricom استفاده کنید.

2. عکس پروفایل ، به صفحه شما شخصیت خواهد بخشید.
زمانی که شروع به فعالیت در اینستاگرام کنید، اولین چیزی که کاربران بعد از نام کاربری شما خواهند دید، عکس پروفایل شما خواهد بود. پس سعی کنید تا حد امکان تصویری مرتبط با محتوای صفحه تان و در عین حال چشم نواز را انتخاب کنید.اگر لوگو یا برندی دارید، بهتر این است که از تصویر لوگوی خود در پروفایل استفاده کنید تا کاربران و مشتریان بتوانند به راحتی شما را شناسایی کنند و برندتان را بشناسند.

3. در نوشتن بایو، شفاف و تخصصی عمل کنید.
بایو اینستاگرام همیشه باید به طور شفاف بیانگر فعالیتی که انجام میدهید باشد. به عنوان مثال نوشتن عبارت هایی مانند : “پادشاه فصل ها پاییز ” یا موارد مشابه ، ابداً برای بیزینس شما آورده ای نخواهد داشت. علاوه بر این، ممکن است به عنوان یک شرکت، شما تعداد زیادی فعالیت انجام دهید یا در موارد بسیاری خدمات ارائه کنید که گنجاندن این ها در 150 کاراکتر ، ممکن نیست!بنا بر این زیاد درگیر توضیح تمام و کمال خدمات یا محصولاتتان نشوید و روی مهم ترین خدمت یا محصولتان تمرکز کنید. به طور مختصر و کاملا گویا ، فعالیت خود یا کاری که ارائه میکنید را معرفی کنید و از متن های نا مرتبط دوری کنید.بایو باید ماندگار، شفاف و حاوی کلمات کلیدی فعالیت شما باشد.

4.قرار دادن وبسایت کارتان را از یاد نبرید
اگر فعالیت یا بیزینسی دارید و آن را در وبسایت نیز ارائه میکنید ، حتما آدرس وبسایت خود را در قسمت مربوط به وبسایت قرار دهید. به این صورت اگر کاربری به پروفایل شما سر بزند و از فعالیتی که میکنید خوشش بیاید، میتواند از این قسمت وارد وبسایت شما شود و شما یک مشتری احتمالی خواهید داشت. حتی اگر وبسایت کاری ندارید و به عنوان مثال وبلاگی برای نوشته هایتان دارید، با این روش شما یک بیننده جدید خواهید داشت که علاوه بر اینستاگرام، از وبلاگ شما نیز بازدید خواهد کرد.به طور کلی، سعی کنید از تمام پلتفرم های ممکن برای معرفی و گسترش فعالیت و کار خود استفاده کنید.

5. عکس خوب استفاده کنید
وقتی از استفاده از یک عکس خوب صحبت میکنیم، منظور عکسی که حتما با دوربین حرفه ای گرفته شده باشد نیست. با یک گوشی معمولی هم میتوان با کمی خلاقیت عکس های خوبی گرفت و در اینستاگرام استفاده کرد.دقت کنید که کیفیت فقط یکی از فاکتور های عکس خوب است. در مقاله دیگری توضیحات کافی برای داشتن یک عکس خوب را ارائه خواهیم کرد.

6. از یک تم یک دست و مناسب استفاده کنید.
منظور این است که سعی کنید در پست هایی که بارگزاری میکنید از طیف رنگی و گرافیکی متناسب و یک دست استفاده کنید؛ تا صفحه شما در دید کلی چشم نواز باشد. مثلا اگر تم پیج شما آبی است، با گذاشتن یک رنگ صورتی، تمام ماجرا را بهم خواهید ریخت!

7. برای یک اینستاگرام حرفه ای صبر داشته باشید، اما بیخیال نباشید!
ممکن است گمان کنید که داشتن تعداد زیادی فالور حتما باید راه ساده تری هم داشته باشد، اما اجازه دهید تا با شما مخالفت کنیم!اگر بخواهید همه چیز به درستی پیش برود و صفحه اینستاگرام شما یک صفحه فعال و دارای بازدهی مناسب باشد، نمیتوانید ره صد ساله را یک شبه طی کنید.چیزی که بسیار مهم است این است که به طور پیوسته تولید محتوا داشته باشید و دلسرد نشوید.هیچ کس با دو ماه فعالیت به 10k فالور نرسیده است؛ پس صبر داشته باشید و به طور روزانه برای مخاطبتان پست و استوری تولید کنید.

8.کاری که میکنید را ، به روش خلاقانه ای به نمایش بگذارید.
برای این امر کافی است روی راه حلی که ارائه میکنید تمرکز کنید، نه محصولی که به فروش میرسانید. علاوه بر این توجه داشته باشید که در اینستاگرام، این نکته بسیار ضروری است که در عین حال که ظاهر زیبای خود را حفظ میکنید، به مشتریان خود در بیشترین حد ممکن ارزش بدهید.مثلا اگر بیزینسی که ارائه میکنید، سرویس گراست (خدماتی است) ، روی نمایش اتفاقات پشت صحنه تولید و ارائه خدمت تمرکز کنید؛ فرهنگ و کلاس کاری شرکت خود را نمایش داده و آن را با سایرین به اشتراک بگذارید.

9.هوشمندانه هشتگ ها را به خدمت بگیرید
یکی از بهترین راه های معرفی پست و پیج به دیگر کاربران، هشتگ گذاری است.باید در نظر داشته باشید که تعداد و ارتباط هشتگ ها بسیار مهم است. به عنوان مثال 8 تا 15 عدد هشتگ مرتبط برای پست بسیار راه گشاست؛ اما اگر پستی درباره بستنی قیفی روی پیج خود گذاشتید، 50 تا هشتگ که #کریستیانو_رونالدو هم داخلش باشد،به هیچ وجه درست یا حتی منطقی نیست.

10. عملکردتان را تحلیل کنید و بر پایه آن ادامه دهید
بدون برگشت به عقب و تحلیل عملکرد، مارکتینگ شبیه به گمانه زنی خواهد شد!شما میتوانید مدت ها درباره راهکار ها و روش های بهترین عملکرد و این که چه چیز مفید است مطالعه کنید ، اما درمورد مشتریان خودتان، فقط از طریق بررسی و اندازه گیری نتایج متوجه این امر خواهید شد.به عنوان مثال، از طریق اطلاعات تحلیلی که اینستاگرام به شما میدهد میتوانید متوجه میزان بازدید، میزان دسترسی به پروفایل یا دریافت اطلاعات تماس پیج خود شوید و با توجه به آن، برای فعالیت های آینده خود برنامه ریزی کنید.در انتها لازم است باز هم به این نکته اشاره کنیم که داشتن یک پیج حرفه ای، نیازمند رفتار حرفه ای و استفاده حد اکثری از امکاناتی که این شبکه در اختیار شما قرار می‎دهد است.به این معنی که باید در تمام جهات مراقب فعالیت خود باشید و همچنین به هیچ عنوان انتظار نداشته باشید که در مدت کوتاه نتیجه عجیب و غریب مشاهده کنید، اما اگر روند درستی را پیش بگیرید، به نتایج خوبی دست خواهید یافت، شاید نه فوراً، اما قطعاً !

در این رابطه بیشتر بخوانید :

۵۰ نکته عکاسی موبایلی

چه چیزهایی یک لوگو خوب را می سازد

بهترین دوربین های حرفه ای سال ۲۰۲۰

 

درج دیدگاه